17 Mayıs 2013 Cuma

EĞİTİCİ GELİŞİM ETKİNLİĞİ, ANKARA...

alt

EĞİTİCİ GELİŞİM ETKİNLİĞİ

NEDEN BÖYLE BİR PROGRAM?

Hekimlik günümüzde büyük dönüşümler geçirmektedir. Teknolojinin giderek daha yaygın kullanılması, ortalama yaşam süresi ile birlikte kronik hastalıkların artması, uzmanlık dallarının alt uzmanlık alanları ile zenginleşmesi bu sürecin önemli olgularıdır. Diğer taraftan ev ortamında ve iş yaşamında oluşan sağlık sorunları ve sağlık sorunlarının -kaza ve hastalıkların- sosyal, ekonomik sonuçları sağlığın toplumsal boyutunu gözler önüne sermektedir. Sağlık hizmetlerinin, koruyucu hekimlik uygulamalarını içerecek şekilde yaygınlaştırılması ile birlikte kimi zaman sadece tetkik yaptırmak için sağlık birimlerine başvuran kitlenin niteliğini değiştirmektedir. Bu bağlamda sağlık sisteminde piyasa güdüleri ile girilen yolda “hasta-hekim ilişkisi” giderek “hizmet sunan-müşteri” şeklinde ifade edilmektedir. Tüm bu gelişmeler sağlığın hastalığın yokluğunun ötesinde geniş bir tanımı olduğunu hatırlatmaktadır. Çünkü sağlık, toplumsal bileşenleri ve özneleri olan bir süreçtir.

Öte yandan sağlık çalışanlarının artan çalışma saatleri, ekip içinde çalışma ortamının giderek kaybolması, tükenmişlik, yabancılaşma ve kimi zaman çalışanların şiddete maruz kalması gibi uçlara taşınan güncel gelişmeler bu sürecin sağlık çalışanlar açısından pek de huzurlu seyretmediğini düşündürmektedir. Oysa sağlıklı hekim, ancak sağlıklı toplumla mümkündür. Geniş boyutuyla, tarihsel gelişimi ile içinde bulunduğumuz toplumsallık tıp eğitiminin içinde de karşılık bulmalıdır.

Tüm bunlarla birlikte, tıp eğitiminin halen karşılaşılan sorunlara yanıt verebilmekten uzak bir yerde konumlandığını ifade edebiliriz. Çünkü Türkiye’de halen sürdürülen mezuniyet öncesi ve sonrasındaki tıp eğitimi, hekimlerin iletişim becerilerine ciddi katkı sunmamakta ve hekimliği salt teknik bir işleyişe indirgeme gibi bir yanılgıyı barındırmaktadır. Oysa bir hekimin teorik bilgi birikimine felsefe, sosyoloji, halkla ilişkiler gibi beşeri disiplinlerin katkısı önemlidir. Dolayısıyla, sadece hastalığa odaklanan, hastayı tedavi edilecek bir biyolojik organizmadan ibaret gören ve insanın sosyal bir varlık olduğu gerçeğini gözardı ederek nesneleştiren bu eğitim yaklaşımı terk edilmelidir. Bu bağlamda, mezuniyet öncesi ve sonrası dönemde hekimlere sunulacak çağdaş eğitim programlarının Sağlık Bakanlığı, Yüksek Öğretim Kurulu ve Türk Tabipleri Birliği’nin eşit haklarla dahil olduğu bir yapı tarafından düzenlenmesi uygun olur.

Sizlerin katılımıyla zenginleşecek olan Eğitici Gelişim Etkinliği, eğitimin farklı bileşenleri ve boyutları ile tartışılması sonrası hazırlanacak olan rapor/bildirge ve benzeri yollarla tıp eğitiminin her aşamasının şekillenip yetkinleşmesine temel bir katkı sağlayacağı açıktır. Programın ilerleyen adım(lar)ında katılımcıların da katkılarıyla bilgilerin davranışa dönüşeceği etkinliklerin de yapılması planlanmaktadır.


Yararlı olabilmesi dileğiyle…

Prof. Dr. İskender Sayek                                                       Prof. Dr. Sedat Altın     
Türk Tabipleri Birliği                                                                  Türk Toraks Derneği Yönetim Kurulu Başkanı
Uzmanlık Dernekleri Eşgüdüm Kurulu Başkanı
  
ETKİNLİK AYRINTILARI

TARİH ve YER
8 Haziran 2013, Ankara Üniversitesi Morfoloji Binası Mavi Salon (Sıhhiye, Ankara)

SAAT
9.00-18.00

AMAÇ

Katılımcıların bir “bütün” olarak eğitim ve o bütünün bir “parça”sı olarak tıp eğitimi konusunda eleştirel bakabilmelerini sağlayacak gerekli ve yeterli bilgi kazanmaları
HEDEFLER
Katılımcıların;
1.Tıp eğitimine eleştirel bakabilmenin ne demek olduğunu söyleyebilmeleri,
2.Eleştirel bakabilmenin olası sonuçlarını açıklayabilmeleri,
3.Eleştirel bakabilmek için öne çıkan tartışma başlıklarını tanımlayabilmeleri,
4.Eleştirel bakabilmenin gerektirdiği tutum ve davranışların neler olduğunu açıklayabilmeleri,
5."Eleştirel bakma" yollarını kendi mesleki deneyimlerine yansıtabilme yollarını söyleyebilmeleri.

HEDEF GRUP

Uzmanlık derneklerinde eğitim konusunda yetki sahibi olan ve/veya eğitim/tıp eğitimi konusuna ilgi duyan hekimler

 KATILIM KOŞULLARI

·         Katılım ücretsizdir.
·         Kayıt yaptırmak isteyenler gpe@ttb.org.tr adresine e-posta yolu ile başvurabilir.

 PROGRAM

09.00    9.15      : Açılış Etkinliği (Türk Tabipleri Birliği ve Türk Toraks Derneği Adına)
  Programın Tanıtılması (Dilek Aslan)
09.15-10.15       : Panel: Eğitim ve Kültür
·         Tıp Eğitiminde Tarihsel Süreç ve Öğrenme (Mehmet Ali Gülpınar)[1]
·         Kimlik ve Kültür[2]*
·         Tıpta İnsan Bilimleri (İskender Sayek)[3]
10.15-10.30       : Ara (Toplu Fotoğraf Çekimi Gerçekleştirilecektir)
10.30-11.30       : Panel: Eğitim ve Tıp Eğitimi Üzerine Düşünmek[4]
·         Medikalizasyon (Deniz Sezgin)
·         Tıp Eğitimi ve Toplumsal Cinsiyet (Şevkat Bahar-Özvarış)
11.30-12.00       : Konferans: Tıp Bilim Midir? Felsefi Açıdan Değerlendirmeler (Ersin Vedat Elgür)
12.00-12.45       : Ara
12.45-13.45       : Panel: Bilmek ve Bilmemek Üzerine Düşünmek[5]
·         Homo Academicus (Barış Mücen)
·         Bilmemek (Ahmet İnam)
13.45-14.00       : Ara
14.00-15.00       : Panel: Günümüzde Öğrenme[6]
·         Nörobilim Açısından Öğrenme (Emine Eren-Koçak)
·         Psikoloji Açısından Öğrenme (Sevgi Turan)
15.00-15.30       : Ara
15.30-17.00       : Panel: Eğitimde Neyi Nasıl Değiştirmeliyiz?
·         Bilgi Üzerine Eğitim, Mesleki Uygulamalar Üzerine Eğitim Nasıl Olmalı? (Melih Elçin)
·         Olanak ve Sorunlarıyla STE ve SMG (Orhan Odabaşı)
17.00-17.30       : Gelecek Etkinliklerin Planlanması (Osman Elbek)
17.30-18.00       : Geri Bildirim ve Kapanış Etkinliği

PROGRAMA KATKI SUNANLAR (soyad alfabetik) ve KURUMLARI

Prof. Dr. Dilek Aslan*
Türk Tabipleri Birliği Uzmanlık Dernekleri Eşgüdüm Kurulu
Prof. Dr. Şevkat Bahar-Özvarış
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Halk Sağlığı Anabilim Dalı
Uzm. Dr. Eriş Bilaloğlu*
Türk Tabipleri Birliği
Prof. Dr. Ahmet Demir*
Türk Toraks Derneği
Doç. Dr. Osman Elbek*
Türk Toraks Derneği
Doç. Dr. Melih Elçin
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi ve Bilişimi Anabilim Dalı
Öğr. Gör. Dr. Ersin Vedat Elgür
Dicle Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü
Yrd. Doç. Dr. Emine Eren-Koçak
Hacettepe Üniversitesi Nörolojik Bilimler ve Psikiyatri Enstitüsü ve Tıp Fakültesi Psikiyatri Anabilim Dalı
Doç. Dr. Mehmet Ali Gülpınar
Marmara Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi Anabilim Dalı
Uzm. Dr. Bayazıt İlhan*
Türk Tabipleri Birliği
Prof. Dr. Ahmet İnam
ODTÜ Fen Edebiyat Fakültesi Felsefe Bölümü
Prof. Dr. Ali Kocabaş*
Türk Toraks Derneği
Dr. Barış Mücen
ODTÜ Fen Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü
Doç. Dr. Orhan Odabaşı
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi ve Bilişimi Anabilim Dalı
Prof. Dr. İskender Sayek
Türk Tabipleri Birliği Uzmanlık Dernekleri Eşgüdüm Kurulu
Öğr. Gör. Dr. Deniz Sezgin
Ankara Üniversitesi İletişim Fakültesi
Doç. Dr. Sevgi Turan
Hacettepe Üniversitesi Tıp Fakültesi Tıp Eğitimi ve Bilişimi Anabilim Dalı


---------------------------------------------------------
*Düzenleme Kurulu


[1] Bu konferansta tıp eğitiminin teknik açıdan değil, değişen dünyada kavramsal açıdan analize tabi tutulması ve modernite krizinin açıklıkla ortaya konulması hedeflenmektedir.
[2] Bu konferansta insanı var eden birey ve sosyal kültürel faktörler küreselleşme kavramı bağlamında analiz edilecektir.
[3] Bu konferansta tıpta insan bilimleri kavramına ilişkin süreç ve içerik tartışması yapılacaktır.
[4] Bu oturumda eğitim ve/veya tıp eğitiminde sorunlu alanlar ve bu alanlara dair geliştirilebilecek çözüm yolları ana başlıklarıyla tanımlanacaktır.
[5] Bu oturumda "bilim insanı" olmayı her zaman sözle de olsa baştacı etmiş, bilime sorgusuz sualsiz "olumlu" değerler yüklemiş bir topluluğa bilime ve bilgiye eleştirel yaklaşımın bir zemini sunulacaktır. Ayrıca bu konferansta "bilmemenin" kavramsal çerçevesi ve Popper'ın dünyasından Feyerabend'in dünyasına giden yol “bilmek” ve “bilmemek” "bilmemek" kavramları üzerinden analiz edilecektir.
[6] Bu oturumda günümüzün öğrenme kuramları ve kavramları paylaşılacaktır.
*Kesinleşince ilan edilecektir.



http://www.ttb.org.tr/index.php/Guncel/duyuru-3805.html


Hiç yorum yok: