9 Şubat 2012 Perşembe

ADALET BAKANLIĞI'NA MEKTUP...

Adalet Bakanı Sadullah Ergin’e mektup gönderen ve Adli Tıp Kurumu’ndan sorumlu Müsteşar Yardımcısı ile görüşen İstanbul Tabip Odası Başkanı Prof. Dr. Taner Gören:

YÖNETİM KURULU ÜYEMİZE DÖNÜK BASKI VE YILDIRMA GİRİŞİMLERİNE SON VERİLSİN


İstanbul Tabip Odası Yönetim Kurulu Üyesi olan ve Adli Tıp Kurumu’nda görev yapan Dr. Lale Tırtıl’ın Yönetim Kurulu Üyeliğine seçilmesinden sonra görev yerinin sürekli olarak değiştirilmesinin, baskı altına alınmaya çalışılmasının gerekçesi Kurumun bağlı olduğu Adalet Bakanı Sadullah Ergin’e yazılı olarak soruldu. Odamız Başkanı Prof. Dr. Taner Gören ayrıca 1 Şubat 2012 tarihinde Adli Tıp Kurumu’ndan sorumlu Adalet Bakanlığı Müsteşar Yardımcısı Kenan Özdemir’i arayarak konuyu sözlü olarak iletti.

Geçtiğimiz hafta Adalet Bakanı Sadullah Ergin’e gönderilen, İstanbul Tabip Odası Başkanı Prof. Dr. M. Taner Gören imzalı mektupta; Dr. Lale Tırtıl’ın Yönetim Kurulu Üyeliğine seçildiği 9 Mayıs 2010 tarihinden itibaren görev yerinin geçerli, anlaşılır bir sebep olmaksızın 3 kez değiştirildiği belirtilmiş ve “görevlendirme” adı altındaki bu sürekli sürgün uygulamasının bir yönetim kurulu üyesini yıldırmaya, huzursuz etmeye dönük olduğunun açık olduğu vurgulanmıştı. Bu uygulamanın Tabip Odası Yönetim Kurulu üyesine yönelik etkisinin yanı sıra başta kurumda çalışan hekimler olmak üzere tüm hekimlere gözdağı anlamına geldiği ve kabul edilemez olduğu belirtilmişti.

Aynı yazıda; Dr. Lale Tırtıl’ın görev yerinin sık sık değiştirilmesiyle yetinilmediği, Yönetim Kurulu Üyesi olması sebebiyle katıldığı toplantılar ve yürüttüğü etkinlikler sebebiyle de sürekli olarak “açıklama” isteyen yazılar tebliğ edildiğine değinilmişti. Bütün bu uygulamaların Adli Tıp Kurumu Başkanlığı’nın, kamu kurumu niteliği taşıyan İstanbul Tabip Odası’na ve yürüttüğü faaliyetlere dönük önyargılı bakış açısını ortaya koyduğu belirtilmiş ve bir yönetim kurulu üyesi üzerinden İstanbul Tabip Odası’na karşı yürütülen bu kabul edilemez uygulamalara son verilmesi, mağduriyetlerin giderilmesi ve Dr.Lale Tırtıl’ın önceki görev yerine iadesinin sağlanması istenmişti.

Dün (1 Şubat 2012) yapılan telefon görüşmesinde aynı kaygı ve talepleri bu kez sözlü olarak ileten Odamız Başkanı Prof. Dr. Taner Gören, bir Yönetim Kurulu Üyesi nezdinde yürütülen baskı kurmaya dönük bu uygulamaların kabul edilemez olduğunu bir kez daha vurguladı, sürgün niteliğindeki görev değişikliği kararının geri alınmasını talep etti ve sürecin takipçisi olunacağını belirtti.



MEKTUP İÇERİĞİNE ULAŞMAK İÇİN;
http://www.istabip.org.tr/dosyalar/adeletbakanligina.pdf 


Hiç yorum yok: