3 Nisan 2013 Çarşamba

“KADIN HAKLARI VE AİLE İÇİ ŞİDDET” KONULU SERTİFİKA PROGRAMI...


Adli Yardım Merkezimizden görev alan meslektaşlarımızın, özellikle “kadının aile hukukundan doğan ve şiddet içeren talepleri” konusunda açılan davalarda, başvuru tarihinden başlayarak alınması gereken tedbirler ve savunma teknikleri açısından bilgilendirilmeleri amacıyla İstanbul Barosu Yönetim Kurulu kararıyla Kadın Hakları Merkezince verilmekte olan eğitim seminerleri devam ediyor.

Eğitim seminerine katıldığına ilişkin sertifikası bulunmayan meslektaşlarımızın, kadınların aile hukukundan kaynaklanan adli yardım istemlerinde (Boşanma, 6284 sayılı kanun gereğince tedbir ) görev alabilmeleri mümkün olamayacaktır. (Daha önce bu seminerlerden geçmiş olan meslektaşlarımızın yeni dönem seminer çalışmalarına katılma zorunluluğu bulunmamaktadır.)

Seminere katılan meslektaşlarımıza İstanbul Barosu Kadın Hakları Merkezi tarafından katılım belgesi verildi.

Sertifika programı29-30 Mart 2013 tarihlerinde İstanbul Barosu Orhan Adli Apaydın Konferans Salonunda gerçekleştirildi. Programda ele alınan konular ve konuşmacıları şöyle:

29 MART 2013 CUMA 

Ailenin Korunması ve Kadına Karşı Şiddetin Önlenmesi İle İlgili  6284 Sayılı Yeni Yasa
Av. Nülifer Ay
İstanbul Barosu Kadın Hakları Merkezi Başkan Yardımcısı

Uluslararası Sözleşmeler Çerçevesinde Toplumsal Cinsiyet
Av. Aydeniz Alisbah Tuskan
İstanbul Barosu Yönetim Kurulu Üyesi/ Kadın Hakları Merkezi Koordinatörü 

Adli Yardım Bürosunun İşleyişi – İşleyiş Hakkında Soru ve Önerilerin Değerlendirilmesi
Av.  Tugçe Ayık

TCK  Aile Düzeni Aleyhine Cürümler-Cinsel Suçlar
Yrd. Doç. Dr. Asiye Selcen Ataç
Marmara Üniversitesi Hukuk Fakültesi Öğretim Üyesi

30 MART 2013 CUMARTESİ 

Şiddet Mağdurları ile Görüşme Teknikleri
Neşe Yüksel
Psikolog - İstanbul Aile Mahkemeleri

Adli Tıp Sistemi-Adli Muayene-Genital Muayenede Yasal Düzenlemeler ve Sorunlar  
Prof. Dr. Nevzat Alkan
İstanbul Tıp Fakültesi Adli Tıp Anabilim Dalı

Medeni Kanunda Mal Rejimleri
Av. Ayça Özdoğan

Boşanma Sebepleri -Nafaka- ve Tazminat Hükümleri
Ruhi Özdemir
İstanbul 15. Asliye Hukuk Hâkimi

 17.30- 18.00 Sertifika Dağıtımı






Hiç yorum yok: